Omgeving Luang Prabang

Hallo iedereen,

Na wat uitstapjes ben ik nu weer terug in oude vertrouwde hostel in Luang Prabang. Morgen komen Marianne en Jacob aan, wat het totaal aantal reisgenoten naar vijf brengt. Afgelopen week heb ik een hele fijne tijd gehad samen met Mauricio en Mirjam. Na hun aankomst volgde eerst een bezoekje aan een waterval, zo'n 30 km ten zuiden van Luang Prabang. Kuang Si Waterfall heeft echt heel onwerkelijk blauw water, leek bijna wel of ze het chemisch kleurden oid. Maar daar gaan we niet vanuit. Behalve dat de kleuren mooi waren, was het ook mooi om te zien hoe het water van grote, dan wel kleine hoogtes zich naar beneden storte om op verschillende plekjes baden/poelen te creeeren. En we konden erin zwemmen. Nu verwachte ik niet dat het water heel erg warm zou zijn, maar ik had zeker niet verwacht dat het water ijskoud zou zijn! In een tropisch land, zoals Laos, denk je gewoon dat het verfrissend is en niet klappertandend/alsof het net van een gletsjer gesmolten is - koud...

Verder zijn we richting het noorden gegaan, naar een heel klein plaatsje dat Muong Ngoi heet. 10 Jaar geleden had dit zeer kleine dorpje, dat alleen per rivier bereikbaar is, nog geen toeristen gezien. Nu heb je er overal restaurants, guesthouses, tour operators en bungalows. Heel vreemd. De dorpelingen weten aan de ene kant natuurlijk goed te leven met deze instroom van toeristen en geld, maar anderzijds zijn ze nog niet gewend aan het houden van een restaurant en dat soort dingen. Voor mij voelde het dorpje beetje vreemd, alsof iedereen nog een beetje moest wennen. Ook was er alleen maar stroom van 6 tot 10 s'avonds. En was er eigenlijk niet zo veel te doen. Dus na een mooie kayak tocht en een conclusie met betrekking tot het beter kunnen theedrinken in Luang Prabang, zijn we wat eerder dan gepland weer hiernaartoe teruggegaan. Op zich wel een goed plan, daar Mauricio nu helaas een behoorlijke griep heeft en ook mijn buik en hoofd betere tijden hebben gekend. Hopelijk is het morgen wat meer zonneschijn (en steken we de andere niet aan).Er staan als het goed is ook wat foto's over dit veraal op de blog. Mirjam heeft ook haar eigen blog, dus als jullie het verhaal (wanneer zij dat erop zet) vanuit een ietwat ander perspectief willen lezen: http://mirjam.travellerspoint.com/

En dan is dit verhaaltje ook weer ten einde.

Groetjes

Laurens

Hoi lieve huisgenootjes en Jaap, hoe is het om daar zonder mij te zijn :( Ik mis jullie soms wel, jullie zijn erg fijne vrienden. Vind het echt tof om de verhalen te lezen, hoop dat Mirjam ook weer snel haar blog update. Misschien kunnen we binnekort een keertje skypen of biertje (of thee) drinken met webcam erbij :) Maak wat leuke foto's met elkaar (kerstfoto, photoshop ik mezelf er wel in :P).
Liefs en dikke knuffels, Laurens

Auntie Marilyn

All very interesting I'm sure but I didn't understand a word of it!!! Seriously though I hope you're having a great time!!