Luang Prabang

Hallo iedereen!

op dit moment heb ik net mijn ontbijtje op in hostel in Luang Prabang. SpicyLaos backpackers heet het hier en dan is het natuurlijk bijna een teleurstelling dat er geen chillies met het ontbijt komen. Maar verder is het hier allemaal heel leuk! De omgeving is prachtig en veelbelovend, zo heb je hier in het centrum een Wat bovenop een heuvel die prachtige uitzichten biedt over de Mekong rivier (ja, dezelfde Mekong-alleen lijkt hij hier wat kleiner) en omliggende heuvels. Verder is Laos zo heerlijk rustig ivm Vietnam en Cambodja. Het duurt even voor je beseft wat je 'mist', maar het is het gebrek aan chaotisch verkeer,het vele toeteren, luide karaoke muziek en schreeuwende kooplui. Desalniettemin gaan mijn oordopjes wel in s'nachts daar een vaste groep backpackers elke nacht om 3 uur terug lijkt te komen van een avondje uit bij de bowling..Deze bowlingzaak is op een of andere manier de enige zaak die niet (volgens de wet) om 11 uur de deuren moet sluiten en ,niet geheel onbelangrijk voor mijn lieve medereizigers, moet stoppen met het schenken van alcohol. Verder eet je hier in mooi versierde tuinen ipv binnen, steken ze in deze tuinen kampvuurtjes aan voor de sfeer, is er een toeristische markt waar je kan lopen zonder aangevallen te worden, zijn er heerlijk kraampjes die stokbroodjes met tonijn serveren (en pindakaas als je echt, echt iets westers verlangt), of een vegetarisch rijst en noedel en groentebuffet (mensen kunnen zo veel op 1 bordje gooien) voor ongeveer niets. Voel me (dus) bijna euforisch hier en vanavond komen Mauricio en Mirjam dan ook nog hier aan.

Verder wil ik jullie mijn vliegreis niet onthouden: deze propellor gedreven 100 zittertje ( met zo'n 10 passagiers) landde voor een tussenstop echt op een plekje waar het enigste verharde de landingsbaan zelf was. Wel kregen we 1 kopje thee tijdens deze vlucht. Welkom in Laos.

Reacties

Reacties

katherine

heey luke!! zijn mauricio en mirjam goed aangekomen?
en de anderen die komen deze week ook he! leuk hoor :) vliegen jullie met zijn allen terug? ik ben sinds vandaag in het bezit van een scooter, een kymco, vet gaaf! anyway hier is hat half 1 s'nachts (kan niet slapen) bij jouw half 7, je zult wel over een paar uur al wakker zijn. ik ga nu weer een poging tot slapen doen! take care, groetjes daar xoxo katherine

Mauricio

Zullen we anders een kopje thee doen?

lia moth

Hey luke
heb je net een grote mail verstuurd en lees nu je mooie verslag met foto`s. Het ziet er allemaal adembenemend mooi uit!
Zeg , niet ziek worden met z`n allen!
Maar weer een pasje op de plaats doen en snel weer herstellen.
Groet aan jullie allen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!