Cambodja!

Hey Allen,

tijdje geleden dat ik wat gepost heb hier, maar de laatste week is dan ook redelijk druk ( en leuk!) geweest. Weet niet zo heel goed waar te beginnen..In elk geval volgde Saigon na Dalat, en de dorpjes My Tho, Ben Tre, Tra Vinh en Vinh Long na wat nachten in deze ex-hoofstad. Daarna was het Chau Doc ( volgen jullie de route nog?) om de overtocht naar Pnom Penh te maken. Alles wat na Saigon genoemd is, ligt in de buurt van the mighty mekong, de rivier hier. En hij is inderdaad best wel groot. Je zou best het idee kunnen hebben dat je op een meer aan het varen was, maar als je dan ziet dat het water (nog best wel hard) stromt, moet je toch je conclusies trekken. De trip vanuit Vietnam naar Cambodja ging heel voorspoedig, ik denk dat 2 $ commissie de zaken duidelijk makkelijker maakt ( we konden gewoon lunchen terwijl er stempels en stickers in onze paspoorten werden gedrukt...). Deze grensoversteek ging dus via de rivier, wat ook heel mooi is natuurlijk. Het was in een slow boat..Je hebt hier slow boats en fast boats, op zich wel logisch. Alleen denk ik dat deze verdeling iets te grof is...Met zo'n 2 uur vertraging hadden wij duidelijk een slow slow boat, en ik kan me ook prima voorstellen dat er fast slow boats zijn, of slow fast boats...

Maar ja, nu dus in Cambodja..Ziet er allemaal heel goed uit. Zit nu in de backpackers district (alles lijkt zich altijd te clusteren in deze steden hier!) en moet even wennen aan het feit dat je hier voornamelijk met dollars (kan) betalen, en dat come on ( maar dan met de c een beetje als een zachte g) niet meer dank u wel betekent. Ga morgen waarschijnlijk naar de kust, maar het ziet ernaaruit dat ik wel vaker hier zal zijn, daar deze hoofdstad zo'n spin in het midden van het transport web is..Om dit verhaal (ook) compleet niet chronologisch te houden nog enkele woorden over de dorpjes in de MEkong delta (My Tho, B.....): werkelijk prachtig! Zoveel groen, water en vriendelijkheid. Een overschot aan palmbomen (overtroeft Marokko) en bananen, en fietsend door deze omgeving kan je het allemaal heerlijk tot je laten doordringen. Veel kokosnoten verder, veel kilometers verder, zeg ik nu gedag

Reacties

Reacties

Tarah

Hey Lukepuke,
Leuk om je even gesproken te hebben, kort maar krachtig:) 1 ding in je verhaal begrijp ik niet helemaal 'overtroeft Marokko"? Huh? Wat? Ik nie snap..

Xx!

mirjam

hee luke, klinkt gaaf allemaal! wij gaan ook al over een paar uur, spannend! heb je al genoeg wijsheden opgedaan om straks in laos aan ons te vertellen?

Laurens

Hey luke, wat klinkt dat allemaal geweldig! Bedankt voor je verhalen, kan ik een beetje mee genieten. Krijg ik toch wel erge kriebels van :( Afgelopen zondag met Marianne naar schiphol om Mauricio en Mirjam uit te zwaaien, die waren wel snel weg, maar heb in ieder geval mau's ouders gezien (moeder hadden we al gezien bij diploma uitreikingen). Ik ben nog niet klaar met me bachelor, vincent ook niet... je kent ons wel he :) Ik mis ons huisje wel echt heel erg hoor, ook al is het in me nieuwe huis ook tof, maar zeist is echt onvergetelijk. Ik heb nog een sleutel van 87, die moeten we maar ritueel de zee in gooien ofzo als iedereen terug is. Ik kijk uit naar je volgende verhaal en wens je heel veel moois toe op de rest van je reis, maar dat zit wel goed want volgens mij loop jij continu met een enorme grijns op je gezicht rond :D

lia moth

Bericht aan jullie allen die Luke`s reisblog lezen.

Op dit moment ligt Luke in een ziekenhuis in Pnomh Penh , nadat hij zich een aantal dagen niet fit heeft gevoeld. Weinig energie, verzwakt en duizelig wanneer in de benen. Na geadviseerde rust is hij niet opgeknapt en hij heeft zich vandaag 13/11 gemeld in International SOS clinic. Daar hebben ze Malaria +Dengue gediagnosticeerd!!! Hij slikt orale middelen en ligt aan een vochtinfuus en wordt in de gaten gehouden. Er is overleg dat hij wrs morgen met een vliegtuig naar Bangkok-Thailand wordt getransporteerd. IK heb Luke vandaag 2x gesproken en hij maakt het redelijk, zegt hij. (Hopende dat ik me niet te veel zorgen mag maken)......
Dit volgende gedicht wil ik je meegeven Luke.
Het is geschreven door Andries Govaart;

Het ga je goed.

Moge wat op je weg komt,
jou tot zegen zijn:
de vreugde van de ontmoeting,
de pijn van de ontbering,
de tijd van de verwachting,
het genot van de volheid,
de kaalte van het gemis.

Moge jouw leven anderen tot zegen zijn:
dat je ogen met mildheid kijken,
dat je handen open zijn en opbouwen,
dat je luistert tot in het zwijgen,
dat je woorden oprecht zijn en dat je in hart en nieren bewogen bent
om de mensen op je weg.
God zegene jouw weg . moge jouw leven tot Gods eer zijn.

Ik wens je goede mensen op je weg toe.
En dat we spoedig van je mogen horen dat het beter met je gaat!
Liefs van het thuisfront.

lia moth

Vrienden van Luke
Een vervolg van Lukes welbevinden
Sinds gisteren 14/11 is Luke overgeplaatst naar Royal Rattanak Hospital in Phnom Penh, een modern prive ziekenhuis, medisch beter toegerust.
Het blijkt nu dat luke negatief is getest voor malaria, wel Dengue Fever. Het lijkt wat beter te gaan en zijn bloedwaarden(bloedplaatjes) stijgen langzaam. Luke ligt nog wel aan vochtinfuus en heeft nu ook veel last vn jeuk tgv huiduitslag. Hij is nog erg verzwakt, maar zegt zich dagelijks iet s beter te voelen!!!
Hopende dat herstel zich zo mag voortzetten.
Groet van het thuisfront!

Marit

Heel veel beterschap Luke!

Dennis

Hey Luke,

Dit is mooi kloten voor je. Ik schrok wel even toen ik het las.
Ik hoop dat je een beetje goed verzorgd wordt. En dat je er snel weer bovenop bent en je je reis kan vervolgen!

Veel beterschap!!

PS: Ik zou best een fruitmand willen sturen maar ben bang dat ie nooit aankomt. ;-)

lia moth

Beste allen die dit lezen

Vandaag wordt Luke ontslagen uit het ziekenhuis.
De aankomende weken zal hij nodig hebben om aan te sterken: dit betekent dat hij niet intensief zal gaan reizen.
Luke we zien uit naar je volgende verslag, hou ons op de hoogte hoe je je voelt.
liefs en groeten van ons allen thuis.

Jacob

Hee man!

Wil je wel even uitkijken met die enge ziektes, ik schrok me half lam! Gelukkig gaat het weer wat beter met je.

Ik kom je snel opzoeken =D... misschien kan ik die fruitmand van lia wel meenemen voor je ;)

Beterschap en tot snel,

Jacob

katherine

heey luke,

Ik ben zo blij dat het weer beter met je gaat :)
En laat je maar lekker verwennen de aankomende tijd , ok!! take care liefs katherine

Bjorn

He luke,

Tjonge jonge, ik denk ik ga ook eens op je reismeepagina kijken, krijg ik gelijk al deze enge zaken te lezen!

Weet in ieder geval Luke dat ook wij als directie en medewerkers van het Lierderholt erg met je meeleven en hopen dat je snel weer de oude bent!

Maak er wat van en pas goed op jezelf, je bent in onze gedachten.

Groet,

Bjorn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!