Dalat

Hoi iedereen,

ben nu in Dalat, een dorpje in de heuvels van zuid vietnam. Door zijn ietwat hogere ligging is de lucht hier aangenaam fris en doet het bijna aan een zonnige lentedag in nederland denken. Maar dan nog net wel wat zonniger.Gister ben ik hier aangekomen en terwijl ik een orientatierondje aan het lopen was raakte ik in gesprek met een vietnamese jongen van mijn leeftijd, die zijn engels wilde oefenen (en als droom had om $10 000 per maand te verdienen). Was wel heel leuk en het werd nog leuker toen hij mij naar een studentenkamertje van zijn neefje bracht. In vietnam is het studentenleven ook een begrip, wat inhoudt dat zij daar (echt) met weinig geld moeten kunnen leven, maar desalniettemin was het heel vergelijkbaar met een studentenflat in nederland. Heel leuk om te zien. Ook heb ik daar met een groepje studenten gelunched en het was echt weer super lekker! Om de fijne dag, geheel in vietnamese stijl, af te sluiten ben ik met hen mee naar een inet/game cafe gegaan. Hier werd ik natuurlijk verpletterend verslagen in het spelletje waarvan ik dacht enigszins bekend mee te zijn.

Nu even terug in de tijd naar Quy Nhon, waarover ik volgens mij nog niets verteld heb, al staan er wel al wat foto's op..In Quy Nhon, keek mijn hotel over de zee uit en was het heel aangenaam om langs de zee te struinen. Niet echt heel toeristisch, maar wel een heel relaxed sfeertje. In de avond kwamen de locals met hun kleine plastic stoeltjes om ook van de zeebries te genieten, met bijvoorbeeld een groene kokosnoot, suikerriet sapje en allerlei gefrituurd eten. In Quy Nhon ook weer Leila tegengekomen en weer samen op een motortje de omgeving verkend. Heel leuk. Verder zou ik graag nog even willen vermelden dat ik vanochtend hier in Dalat crazy house bezocht heb ( dat is de naam en een goede beschrijving van het pand), wat absoluut fantastisch was. Een beetje alice in wonderland - achtig. Niets was recht, alle trappetjes en verdiepinkjes en kamertjes kruisten elkaar constant. Kangaroos met rode ogen hielden de wacht onder reusachtige spinnenwebben, heel gek. Niet iets wat je hier verwacht.

Groetjes,

Reacties

Reacties

simone

Luke!! lachen man! ik was ook in crazy house geweest! ik zei nog tegen thijs, dit zal luke echt helemaal leuk vinden!!
fijn dat je het zo leuk hebt man.
ben benieuwd naar de rest van je lange reis!
liefs

pa en ma

Hoi luke
lees net je prachtige reisverslag van Dalat.
Het genieten spat van de pagina af.
Wat leuk om zo met je mee te reizen, volgens ons heb je er aardig het tempo in.
Ben jaloers op het mooie weer dat je hebt, hoewel vandaag was het heerlijk rustig herfstweer en zijn wij in de tuin bezig geweest, blaadjes ruimen en lentebollen in de grond gestopt.
luke, goede reis verder of is het een paar dagen pas op/in de plaats waar je nu bent?
liefs van je ouders en heather

Terry

Luke, t is weer jaloersmakend. Zit ik dan in t miezerige Nederland met heel veel dingen die ik moet doen. Ben een evenement aan het organiseren, ga verhuizen naar mn nieuwe kamer (als in 10m2 en ook het beruchte studentenleven) en probeer ook af en toe mn vrienden nog te zien. Maar jouw verhalen geven me ook wel een beetje hoop, over 2 jaar is de beurt aan mij! Dan ga ik weg joh, heb er nu al zin in! Maar goed, hoop dat je nog veel meers moois en leuks te zien krijgt en dat je geen brommer gaat kieken met vreemde vietnamezen! Take care love,

x

joost en roelina

heej luke,

leuke verhalen en mooie foto's
we zijn helemaal jaloers
ik hoorde dat er slecht weer jou kant op komt
hier is het ook bar
verder is het hier wel goed, zijn al een aantal huisjes gesloopt en wij hebben vrij uitzicht vanaf ons huisje, maar lang niet zo mooi als dat van jou

veel plezier verder met je reis

groetjes joost en roelina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!