Hue

Hoi iedereen,

ben nu in Hue, dit na een prachtig bezoek aan de omgeving van Ninh Binh, waarvan inmiddels al wat foto's op deze blog staan. Ninh Binh heeft dezelfde karakteristieke pieken als Halong bay, alleen nu komen ze natuurlijk niet uit de zee rijzen, maar uit het land. Ongeveer 3 dagen heb ik , met Leila, een canadese, op de brommer de omgeving verkend. Echt allemaal super mooi. Het was een beetje het idyllische azie: rijstvelden, vietnamezen die allemaal hun punthoeden dragen, waterbuffels die zich een baan door het veld ploegen, heek veel mooi, frisgroene rijstvelden en dan op de achtergrond deze bergen. Er was gewoon bijna constant een glimlach op mijn gezicht, omdat het allemaal zo mooi was. Op de laatste dag in Ninh Binh naar Cuc Phuong National Park gegaan, een beschermd tropisch oerbos, compleet met palmbomen, grote varens, lianen en enkele reusachtige bomen. Ook allemaal heel mooi. Nu ben ik dus in Hue, na een vreselijk nacht in een 'sleeper bus', maar slapen doe je niet...In elk geval regent het nu pijpestelen hier, en het ziet ernaar uit dat dit niet gaat veranderen..Zal wel weer het restant van een typhoon zijn die iedereen hier komt plagen. Maar voor zover, Hue.

Groetjes

thijs

Hey loek! Gave foto's man.. Ik geloof dat je nu in hue bent? Wat was er ook alweer in Hue? Hey goeie reis verder.. groetjes, thijs