Weer in Hanoi....

Hallo iedereen,

alweer in Hanoi. Dat dacht ik net zo'n beetje. Bij aankomst was het redelijk noodzakelijk, na de tour rond Halong bay had ik Hanoi al wel gezien. En nu..weer. Maar dit keer mocht ik wel als (betalende) passagier van een brommertje het centrum in rijden. Dat was wel leuk; hete uitlaatgassen, toeters, bijna botsingen; nu allemaal ietsje dichter bij. Maar dat terzijde, heb afgelopen dagen wel heel veel mooie natuur in het noordwesten gezien. Helaas was dit wel vaak vanachter een busraampje, maar die overvolle minibusjes hebben soms ook zo hun charme. Volgens mij had ik het in het vorig berichtje over het groot aantal toeristen in Sapa, welnu die ontbraken eigenlijk gewoon in hun geheel in het dorpje waar ik afgelopen nacht heb geslapen: Son La. Maar gelukkig waren er de 'locals' en hun rijstewijn. Voordat ik ging slapen bedacht ik me hoe erg vergelijkbaar de geur van rijstewijn was met die van mijn Xenos alcohol desinfectant zeep. Het stadje dat ik voor Son La bezocht heb, was Dien Bien Phu. In Dien Bien Phu was er, naast musea en vele gedenksdingen met betrekking tot DE slag, een vietnamese vrouw die duits praatte (ze had in de DDR gewoond) en superlekker kon koken. Met duits, net wat beter dan mijn vietnamees,

Danke schon, es war wieder herrlich.

Groetjes

Reacties

Reacties

Mirjam

Zie je!

Marianne

Hey Luke,

Het klinkt allemaal heel erg gaaf! De tentamens zijn hier gelukkig nog niet begonnen (over drie weken pas). Geniet van je reis (en de rijstwijn :)!

katherine

heeey luke!! wat leuk dat je ons update houdt met je verhalen, ik vind het erg leuk om te lezen! :)
Hoe gaat het verder met je, lukt het slapen een beetje? hier gaat alles verder zijn gangetje :P
have fun out there!!! my german is not so well, so i'll stick to english wrighting. ps ik ga zaterdag naar de kapper, ga een drastische wending aannemen. hahah xoxokatherine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!