Delhi III & Agra

Hey iedereen,
Er is alweer een tijdje voorbij en er is ook al weer het een en ander gebeurd, dus waarom ook niet, weer een verhaaltje vanuit het inmiddels bijna hete India. Op de terugweg van werk (?) was de zon mooi rood door alle vervuiling, de temperatuur aangenaam en de vogels heel actief. Daarbij lijkt mijn weken durende verkoudheid in een dip te zitten, dus dat is ook nog eens mooi.
Afgelopen weekend zijn we trouwens met zijn drieen naar Agra gegaan. Agra heeft meer te bieden dan enkel de Taj Mahal, maar meer dan de Taj Mahal hebben we eigenlijk niet gezien. Het was duidelijk een geval van een afvinkbezoekje. De Taj Mahal is nu afgevinkt. Dit gezegd hebbende, het is wel een mooi gebouw. Heel mooi, daarom zijn er waarschijnlijk ook al zo veel plaatjes van. En daar heb ik er nu ook genoeg van. Maar bijzonder indrukwekkend was het ook weer niet. Stom he?
De reis eromheen was wat dat betreft wel iets wat ik bijzonder vind. De details van het reizen kan ik jullie dan ook niet onthouden. Het begon allemaal al bij onze aankomst... We wilden even in het backpackerswereldje terecht komen, en volgens een site had dit hostel had goede ratings plus een biertje bij aankomst. Het biertje was echter iets van de verleden tijd, en het hostel was bij onze aankomst leeg. Midden in de nacht kwam er echter een luidruchtig stel terug die, na ons wakker te hebben gemaakt, toch wel besloten om niet in de slaapkamer, maar vlak ernaast, heel luid te praten. Vet aardig. Schijnbaar was er ook nog een bedscene, waar ik gelukkig doorheen geslapen ben. Maar de muggen konden mij dan wel weer prikken. Geen van allen dus een goede nacht of iets dergelijks gehad. Toen we vroeg opstonden voor de Taj Mahal zijn we wel redelijk stil gebleven. Niet zo stil als we konden.

Na terugkomst van de 'Taj' hebben we de jongen van het stel mogen ontmoeten. Hij leek wel aardig. Hij zei dat we waarschijnlijk zouden moeten gaan staan in de trein terug naar Delhi. Nadat we vervolgens ongeveer ons derde ontbijt genuttigd hadden (6.30h, 9.00h en 10.30h) was het dus weer richting Delhi. Op het station werd Jade ongeveer vastgeklampt door een (andere?) backpacker, die toch wel een beetje de weg kwijt was. Hij wilde dmv deze reis zijn hoofd soort van resetten vertelde hij mij. Een hele aardige kerel ook, een beetje onvoorbereid alleen. En op een of andere manier kwamen alle bedelaars, verkopers, hotel touts etc. op hem af. Bijzonder. Hoewel hij wel een zekere mate van berusting had bij deze zaken, denk ik dat verhalen in de trend van 'India is echt intens/vreselijk' zo wel in de wereld kunnen komen.

De trein was inderdaad prachtig en heel vol. Alle hogere klasses waren al volgeboekt, dus we zaten in een hele volle 'general coach', waar er genoeg activiteit was. Ik zat boven in een bed, met weinig ruimte voor benen oid, maar we konden in elk geval zitten. Beneden kwamen vaak verkopers van thee, snacks en snoepjes langs. Elke keer als de trein stilstond, dromden een aantal mensen eruit om op het spoor even hun benen te strekken. Een flinke toeter kondigde vervolgens weer aan dat de trein verder ging rijden. Na een lange rit zeiden we gedag tegen de Indiers die met ons (en vice versa) hadden proberen te praten, zeiden gedag tegen de backpacker (die we naar het backpackersgebied gestuurd hadden-geen idee wat hij anders zou hebben gedaan) en konden lekker naar huis, onze inmiddels vertrouwde omgeving.

Reacties

Reacties

Sannepanne

Hee Lukie,

Gewoon de Eiffeltoren van india gezien man ;) Goed hee :D is inderdaad een afvinkertje, maar lijkt me wel vet om die gezien te hebben. je hebt wel foto's gemaakt toch?? Ook zijn er al 1000 van, wil ik toch de 1001e foto van jou zien! En je moet backpackers maar afschudden, die zijn maar lastig ;) Heeeeeel veel plezier luki!!

XXXX

Lia Moth

Hey Luke
He, ik lees nu pas je vehaal.. en wel drie keer en ik heb het beeld van je reis op mijn netvlies.
Kijk idd ook uit naar je fotos en je volgende verhaal
Schud die nare muggen maar van je af en houd het hoofd koel
Van die hitte die jij beschrijft hebben we geen last.
Groeten van mam.

Brenda McGinn

Luke,
Enjoying all of your photographs and updates. It's one of my dreams to visit Delhi. Your Mum and Dad aree soon off on their Big Trip! Such an adventure. I think they are competing with you.... No chance!!
Thinking about you and keeping you in prayers.
Much love Brenda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!